FAQ

Hvem er jeres DJ’s?

LejDJ.dk er en sammenslutning af DJ’s fra hele landet. Vi dækker hele Danmark og har over 100 professionelle DJ’s med mellem 5-40 års erfaring bag pulten.
Vi forsøger derfor altid at matche alderssammensætningen blandt selskabet med DJ’ens alder og erfaring, så I får den bedst mulige oplevelse.


Hvad koster en DJ?

Prisen på en DJ afhænger af nogle forskellige faktorer som antal gæster, spilletid, arrangementstype og hvis der skulle være nogle specifikke krav til erfaring eller lignende. Er der for eksempel tale om et bryllup, så er prisen forskellig fra en 18-års fødselsdag, da DJ’ens alder og rutine afspejler selskabet, som der skal spilles for.
Derfor er prisen afhængig af typen af arrangement. Samtidig er der også forskelligt budget for en aften, hvorfor prisen på et arrangement altid vil afspejle jeres ønsker og krav for aftenen.


Kan vi ønske numre fra DJ’en?

I har selvfølgelig rig mulighed for at ønske numre til jeres fest. Hos LejDJ.dk er vores fornemmeste opgave nemlig, at I får en god aften.
I har 3 muligheder for at ønske musiknumre og musikgenrer til aftenen.

  1. I e-mailen med ordrebekræftelsen for vores aftale, finder I et link til en “Forventningsafstemning”. Her kan I notere ønsker for musik på aftenen, som betyder noget for jer. I har også mulighed for at notere, hvorvidt I har valgt et specifikt tema for aftenen.
  2. Når DJ’en tager kontakt til jer, kan I tage en snak omkring ønskede numre og musikgenrer. Skal det fx være 80’er og 90’er musik eller noget helt tredje, kan I nævne det her.
  3. Når DJ’en spiller, vil vedkommende selvfølgelig også tage imod ønsker. DJ’en vil forsøge at spille de ønskede numre, så det passer med stemningen på tidspunktet.

Kan vi tale med DJ’en inden?

Hos LejDJ.dk går vi meget op i, at I som værter føler jer trygge over valget af DJ.
Derfor vil I blive kontaktet af jeres DJ inden arrangementsdatoen, hvor I kan tage en dybere snak omkring ønskerne for fx. musik og spillestil.
Kontakten mellem jer og DJ’en er vigtig for os, så hvis der er noget, som I er i tvivl om, så kontakt os på tlf. 7199 0934


Hvad er en forventningsafstemning?

Forventningsafstemningen er en service fra vores side, som gør det nemmere for vores DJ’s at være forberedte på arrangementet. DJ’en får tilsendt jeres forventningsafstemning, når I har indsendt den via. vores webportal.
Vi har i Forventningsafstemningen givet jer mulighed for at indsende musikønsker, som I ønsker spillet på aftenen. Vi anbefaler jer ikke at lave lange deciderede playlister, da det er svært at vide, hvordan et selskab reagerer på musikken. I bør i stedet angiver nogle numre, som dermed giver DJ’en en ide om musikken, som skal ramme jeres fest.


Hvornår ankommer DJ’en til arrangementet?

Medmindre andet er aftalt, så ankommer DJ’en ca. 1 time før, at DJ’en skal gå i gang med at spille.
Selve opsætningen og klargøringen af udstyret tager omkring 30-45 minutter, hvorfor DJ’en vil være klar til at spille til det aftalte tidspunkt.


Kan vi forlænge DJ’ens spilletid på aftenen?

Vi vil selvfølgelig gerne have, at I danser så meget og så længe som muligt, så det er selvfølgeligt muligt at forlænge DJ’en på aftenen.
Prisen for at forlænge DJ’en på aftenen fremgår af jeres ordrebekræftelse.
Selve betalingen foregår via. efterfølgende faktura, så I skal på aftenen ikke selv stå med kontanter og afregne. Der skal I bare koncentrere jer om at feste.


Hvor meget fylder DJ’en med sit udstyr?

Det er forskelligt fra fest til fest, hvor meget plads, der skal bruges til DJ-pult, lys- og lydudstyr.
Generelt fylder et mobildiskotek op til 80 mennesker 2 meter i dybden og gerne 2-4 meter i bredden afhængig af, hvor meget plads der er i jeres lokale.
Der er mulighed for, at udstyret kan stå på stativer, så det ikke fylder så meget, men omvendt vil DJ’en, hvis der er meget plads, sprede udstyret ud, så det kommer til at favne selskabet.


Kan vi låne DJ’ens anlæg, før DJ’en er sat til at spille?

Ja, det vil altid være muligt for vores DJ’s at komme ud og sætte både lyd- og lysudstyret op på dagen gør gæsterne ankommer. Dermed har I mulighed for at bruge udstyret til at spille musik gennem fx mobiltelefon, tablet eller medbragt computer.
En tidlig opsætning af udstyret, så I kan bruge det, før DJ’en ankommer, er oftest en både billigere og bedre løsning end at bruge egne eller lånte højtalere.
En tidlig opsætning kan bestilles sammen med vores DJ-pakke, og prisen for den tidlige opsætning ligger på 750,-


Kan vi afbestille DJ’en?

Hos LejDJ.dk er vi godt klar over, at der kan være situationer, hvor et arrangement skal aflyses. Vores betingelser for aflysning af DJ er følgende:

  1. Hvis afbestillingen af DJ’en bekræftes fra vores side 14 dage før arrangementsdatoen, sker afbestillingen vederlagsfrit.
  2. Hvis afbestillingen sker mellem 7-13 dage før arrangementsdatoen, skal 50 % af det fulde beløb betales.
  3. Hvis afbestillingen sker mellem 0-6 dage før arrangementsdatoen, så skal det fulde beløb betales.
  4. I tilfælde af, at I ønsker at afbestille jeres DJ, skal der skrives en e-mail til info@lejdj.dk, så vi sikrer, at afbestillingen er registeret korrekt.

Hvad hvis vores DJ er syg?

I tilfælde af sygdom har LejDJ.dk heldigvis et stort netværk, som vi kan trække på.
Vi vil derfor altid finde en erstatning, som matcher den DJ, som I allerede har lavet en aftale med. Derfor er I med LejDJ.dk sikret, at der kommer en dygtig DJ og spiller til jeres arrangement.