Vi har samlet svar på de spørgsmål, som vi oftest bliver stillet, når vi bliver kontaktet omkring vores DJ-service. Du kan nedenunder klikke på spørgsmålet og få det konkrete svar.

Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så må du hellere end gerne kontakte os på 7199 0934 eller sende en e-mail til info@lejdj.dk, så skal vi nok få svaret på dit spørgsmål.




Hvem er jeres DJ’s?

LejDJ.dk er en sammenslutning af DJ’s fra hele landet. Vi dækker hele Danmark og har over 80 profesionelle DJ’s med mellem 5-40 års erfaring bag pulten.

Vi forsøger derfor altid at matche alderssammensætningen blandt selskabet med DJ’ens alder og erfaring, så I får den bedst mulige oplevelse.




Hvad koster en DJ?

Det er altid svært at sige, hvad en DJ koster. Hos LejDJ.dk er priserne bestemt rimelige, men vi er hverken de billigste eller de dyreste.

Prisen på en DJ afhænger af fx antal gæster, DJ’ens erfaring, spilletid og arrangementstype. Er der fx tale om et bryllup, så er prisen forskellige for fx en 18-års fødselsdag, da DJ’ens alder og rutine afspejler selskabet, som der skal spilles for.

Derfor er prisen afhængig af typen af arrangement. Samtidig er der også forskelligt budget for en aften, hvorfor prisen på et arrangement altid vil afspejle jeres ønsker for aftenen.




Kan vi tale med DJ’en inden?

Hos LejDJ.dk går vi meget op i, at I som værter føler jer trygge over valget af DJ.

Derfor vil I blive kontaktet af jeres DJ eller DJ-manager inden arrangementsdatoen, hvor I kan tage en dybere snak omkring ønskerne for fx. musik og spillestil.

Kontakten mellem jer og DJ’en eller DJ’ens manager er vigtig for os, så hvis der er noget, som I er i tvivl om, så kontakt vores administration.




Kan vi ønske numre fra DJ’en?

I har selvfølgelig rig mulighed for at ønske numre til jeres fest. Hos LejDJ.dk er vores fornemmeste opgave nemlig, at I får en god aften.

I har 3 muligheder for at ønske musiknumre og musikgenrer til aftenen.

  1. I e-mailen med ordrebekræftelsen for vores aftale, finder I et link til en “Forventningsafstemning”. Her kan I notere ønsker for musik på aftenen, som betyder noget for jer. I har også mulighed for at notere, hvorvidt I har valgt et specifikt tema for aftenen.
  2. Når DJ’en eller DJ’ens manager tager kontakt til jer, kan I tage en snak omkring ønskede numre og musikgenrer. Skal det fx være 80’er og 90’er musik eller noget helt tredje, kan I nævne det her.
  3. Når DJ’en spiller vil vedkommende selvfølgelig også tage imod ønsker. DJ’en vil forsøge at spille de ønskede numre, så det passer med stemningen på tidspunktet.



Hvad er en Forventningsafstemning?

Forventningsafstemningen er en service fra vores side, som gør det nemmere for vores DJ’s at være forberedte på arrangementet. DJ’en får tilsendt jeres Forventningsafstemning, når I har indsendt den via. vores webportal. 

Vi har i Forventningsafstemningen givet jer mulighed for at indsende musikønsker, som I ønsker spillet på aftenen. Vi anbefaler jer ikke at lave lange deciderede playlister, da det er svært at vide, hvordan et selskab reagerer på musikken. I bør i stedet angiver nogle numre, som dermed giver DJ’en en ide om musikken, som skal ramme jeres fest.

Har du mistet linket til Forventningsafstemningen, kan du følge linket neden for.




Hvornår ankommer DJ’en til arrangementet?

Medmindre andet er aftalt, så ankommer DJ’en ca. 1 time før, at DJ’en skal gå i gang med at spille. 

Selve opsætningen og klargøringen af udstyret tager omkring 30-45 minutter, hvorfor DJ’en vil være klar til at spille til det aftalte tidspunkt.




Kan vi forlænge DJ’ens spilletid på aftenen?

Vi vil selvfølgelig gerne ha’, at I danser så meget og så længe som muligt, så det er selvfølgeligt muligt at forlænge DJ’en på aftenen.

Prisen for at forlænge DJ’en på aftenen fremgår af jeres ordrebekræftigelse.

Selve betalingen foregår via efterfølgende faktura, så I skal på aftenen ikke selv stå med kontanter og afregne. Der skal I bare koncentrere jer om at feste.




Hvor meget fylder DJ’en med sit udstyr?

Det er forskelligt fra DJ til DJ, hvor meget plads, der skal bruges til DJ-pult, lys- og lydudstyr.

Generelt fylder et mobildiskotek op til 80 mennesker 2 meter i dybden og gerne 2-4 meter i bredden afhængig af, hvor meget plads der er i jeres lokale. 

Der er mulighed for, at udstyret kan stå på stativer, så det ikke fylder så meget, men omvendt vil DJ’en, hvis der er meget plads, sprede udstyret ud, så det kommer til at favne selskabet.




Kan vi låne DJ’ens anlæg, før DJ’en er sat til at spille?

I det fleste tilfælde er det muligt for vores DJ’s at komme og sætte både lyd- og lysudstyret op på dagen for arrangementet. Dermed har I mulighed for at bruge udstyret til at spille musik gennem fx mobiltelefon, tablet eller medbragt computer.

En tidlig opsætning af udstyret, så I kan bruge det, før DJ’en ankommer, er oftest en både billigere og bedre løsning end at bruge egne eller lånte højtalere. 

En tidlig opsætning kan bestilles sammen med vores DJ-pakke, og prisen for den tidlige opsætning ligger omkring 750-1000 DKK inkl. moms.

 




Skal vi betale ekstra for transport?

Nej. Vores aftalte pris gælder både transport, opsætning, forsikring og DJ’ens spilletid.

Der kommer derfor ingen ekstra regninger fra vores side, og prisen for arrangementet er den anførte i ordrebekræftelsen.




Kan vi afbestille DJ’en?

Hos LejDJ.dk er vi godt klar over, at der kan være situationer, hvor et arrangement skal aflyses. Vores betingelser for aflysning af DJ er følgende:

  1. Hvis afbestillingen af DJ’en bekræftes fra vores side 14 dage før arrangementsdatoen, sker afbestillingen vederlagsfrit.
  2. Hvis afbestillingen sker mellem 7-13 dage før arrangementsdatoen, skal 50 % af det fulde beløb betales.
  3. Hvis afbestillingen sker mellem 0-6 dage før arrangementsdatoen, så skal det fulde beløb betales.

I tilfælde af, at I ønsker at afbestille jeres DJ, så skriv både en e-mail til info@lejdj.dk og ring til os på 7199 0934, så vi sikrer, at afbestillingen er registeret korrekt.




Hvad hvis vores DJ er syg?

I tilfælde af sygdom har LejDJ.dk heldigvis et stort netværk, som vi kan trække på.

Vi vil derfor altid finde en erstatning, som matcher den DJ, som I allerede har lavet en aftale med. Derfor er I med LejDJ.dk sikret, at der kommer en dygtig DJ og spiller til jeres arrangement.




Hvornår skal vi betale for DJ’en?

Vi har en betalingsfrist 14 dage før arrangementsdatoen via faktura. 

Hvis DJ’en bookes under 14 dage før arrangementet, sættes betalingsdatoen til hurtigst muligt, så vi sikrer, at I ikke skal stå med penge og overførsler på aftenen.




Kontooplysninger for LejDJ.dk

Du finder vores konto- og registreringsnummer i vores udsendte faktura, som bliver sendt særskilt fra din ordrebekræftelse.

I tilfælde af, at du har brug for vores oplysninger, så er de følgende:

  • Registreringsnummer: 3409
  • Kontonummer: 3409046339

Med en DJ fra LejDJ.dk får du altid en lækkert oplevelse